Tisdag

En lång dag och en jobbig tenta senare...

Ända sedan Malena hade varit med Annie hos en som "pratar med hundar" tyckte jag att det verkade intressant. Desperat som jag är åkte vi dit med Loka. Jag väljer att tro på att det fungerar...måste tro på något ju =)


Detta är Lokas lilla berättelse:

”Jag är egentligen en glad och nöjd hund som gillar det mesta.  Jag gillar inte att vara ensam och vill vara nära och med hela tiden.  Jag har mycket rädslor som sätter sig på kroppen och har ont i mina muskler. Mest i ländryggen, jag har halkat när det var snö och is och har svårt att hålla balansen.


Jag vill inte skita ner och fälla hela tiden men inre stress visar sig så att jag fäller hela tiden och ibland har jag väldig kli i pälsen. Jag får lätt ont i halsen och har därför svårt att tillgodose mig maten och dricker jättemycket.


Jag tar lätt på mig om någon säger något negativt och går och funderar på det. Jag lär mig inte saker så fort, jag behöver väldigt tydliga tecken och signaler annars så fattar jag inte och då ballar jag bara ut och blir okoncentrerad och varken ser eller hör.


Jag gillar att ligga nära och titta på TV och när alla sitter lugnt och stilla då kopplar jag av som bäst.


Jag borde nog kunna vakta men det förstår jag mig inte på, vilka som får eller inte. Jag har svårt att lita på andra människor och blir gärna besviken när de ändå måste ta kontakt.


Jag klarar mig bäst egentligen bäst med bara matte och jag, har det jättebra.”


Det väl bara till att börja om från början med träningen. Men först fixa hennes stelhet i baken...


                                                      ♥



Trackback
RSS 2.0